Πίνει ο σκύλος σας περισσότερο νερό απ’ ότι συνήθως; Τι μπορεί να σημαίνει;

Blog 1

Έχετε παρατηρήσει πως ο σκύλος σας έχει αλλάξει τις συνήθειες του σχετικά με το νερό; Τι μπορεί να σημαίνει αυτό; Σε ποιες περιπτώσεις θα πρέπει να σας ανησυχήσει;

Ο σκύλος σας ξεκίνησε να πίνει περισσότερο νερό; Μήπως σας μοιάζει συχνότερα διψασμένος; Υπάρχουν διάφοροι λόγοι για τους οποίους ένας σκύλος μπορεί να αλλάξει συνήθειες σχετικά με την ποσότητα νερού που καταναλώνει. Ένας υγιής σκύλος μπορεί να πίνει περισσότερο νερό λόγω ζέστης, έντονης σωματικής δραστηριότητας ή ακόμα και λόγω ανίας.

Ωστόσο, εάν αυτή η κατάσταση συνεχιστεί για περισσότερες από μερικές ημέρες, τότε θα μπορούσε να υποδηλώνει την ύπαρξη ενός πιο σοβαρού προβλήματος. Η υπερβολική δίψα και η αυξημένη ούρηση στους σκύλους ονομάζεται πολυδιψία και μπορεί να αποτελεί σύμπτωμα σοβαρών ιατρικών παθήσεων. Πότε πρέπει να ανησυχήσουμε και ποια είναι τα ακριβή αίτια της πολυδιψίας;

Ποια είναι τα αίτια της πολυδιψίας;

Κατά την πολυδιψία, ο οργανισμός αφυδατώνεται και αυτό εκφράζεται με συχνή και έντονη δίψα. Βέβαια, δεν μπορεί να γίνει σαφές από την αρχή το εάν αυτή η κατάσταση οφείλεται σε παθολογικά αίτια ή πρόκειται για κάποιο πρόβλημα συμπεριφοράς. Αξίζει να σημειωθεί πως αρκετοί σκύλοι πίνουν και ουρούν πολύ, εξαιτίας πλήξης, έλλειψης προσοχής ή απλώς επειδή τους αρέσει το νερό.

Παρ’ όλα αυτά, επειδή είναι δύσκολο να εξακριβωθεί η ακριβής αιτία, είναι απαραίτητες οι  εργαστηριακές εξετάσεις και η κλινική εξέταση από κτηνίατρο. Ο κτηνίατρός σας μπορεί να ελέγξει τον σκύλο σας για να δει εάν έχει κάποιο από τα ακόλουθα κοινά ιατρικά προβλήματα που μπορεί να προκαλέσουν πολυδιψία:

• Σακχαρώδης διαβήτης
  • Νεφρική δυσλειτουργία
  • Νοσήματα του ήπατος (οξεία ηπατική ανεπάρκεια & η χρόνια ηπατίτιδα σκύλου)
  • Σύνδρομο Cushing (υπερπαραγωγή κορτιζόλης)
  • Πυομήτρα, (λοίμωξη της μήτρας σε μη στειρωμένα ζώα)

Πότε πρέπει να πάτε τον σκύλο σας στον κτηνίατρο;

Εκτός από την αυξημένη ούρηση και τη δίψα στους σκύλους, ορισμένα άλλα συμπτώματα της πολυδιψίας είναι: η απώλεια βάρους, η απώλεια όρεξης, ο λήθαργος, η διάρροια και ο εμετός. Επομένως, εάν ο σκύλος σας εμφανίζει κάποια από αυτά τα συμπτώματα, είναι καλύτερο να τον πάτε αμέσως στον κτηνίατρο.

Για να υπάρξει μία έγκυρη διάγνωση, ο σκύλος σας θα πρέπει να υποβληθεί σε μια σειρά εξετάσεων. Μερικές από τις πιο κοινές εξετάσεις για την πολυδιψία είναι: η ανάλυση ούρων, οι πλήρεις αιματολογικές εξετάσεις, οι βιοχημικές εξετάσεις αίματος, όπως και οι ορμονολογικές εξετάσεις. Αυτές οι εξετάσεις γίνονται για να περιορίσουν τις πιθανές αιτίες για την πολυδιψία του σκύλου σας.

Πώς αντιμετωπίζεται η πολυδιψία;

Στην περίπτωση που οι εργαστηριακές εξετάσεις του σκύλου συγκεκριμενοποιήσουν το παθολογικό αίτιο που την προκαλεί, τότε ο εξειδικευμένος κτηνίατρος θα προτείνει και την ανάλογη θεραπευτική αντιμετώπιση. Η θεραπεία φυσικά της πολυδιψίας-πολυουρίας εξαρτάται πάντα από το υποκείμενο νόσημα που προκαλεί τα εκάστοτε συμπτώματα.

Θα πρέπει να σημειωθεί πως εάν μετά από τον λεπτομερή εργαστηριακό έλεγχο δε βρεθεί ποια αιτία προκαλεί την πολυδιψία, τότε μάλλον ο σκύλος αντιμετωπίζει ψυχογενή πολυδιψία, η οποία κατά πάσα πιθανότητα έχει προκληθεί από κάποια αγχωτική κατάσταση. Είναι σημαντικό να παρατηρήσετε τη συμπεριφορά του σκύλου σας και να ανακαλύψετε τι ακριβώς είναι αυτό που έχει αλλάξει στην καθημερινότητά του και προκαλεί αυτό το πρόβλημα.

Τηλέφωνο: 210 66 40 552 – 3 | Email: [email protected]