Πώς μπορείτε να καταλάβετε εάν ο σκύλος σας πονάει;

post10 blog

Δεν μπορούν να μιλήσουν, μπορούν όμως να το δείξουν με την συμπεριφορά τους. Το μόνο που έχουμε να κάνουμε εμείς είναι να μάθουμε να αναγνωρίζουμε τα σημάδια. Πώς μπορούμε λοιπόν να καταλάβουμε εάν ο σκύλος μας πονάει;

Δυστυχώς, είναι αρκετές οι φορές που ένας σκύλος μπορεί να υποφέρει σιωπηλά. Πέρα από το γεγονός πως δεν μπορεί να μιλήσει, ένας σκύλος μπορεί ενστικτωδώς να προσπαθήσει να κρύψει τον πόνο του. Επομένως, εναπόκειται σε εμάς να αναγνωρίσουμε τα διακριτικά σημάδια και να του προσφέρουμε τη βοήθεια που χρειάζεται.

Τα σκυλιά αισθάνονται πόνο ακριβώς όπως και οι άνθρωποι. Βέβαια, δεν τον δείχνουν πάντα με τους ίδιους τρόπους. Ο πόνος που βιώνουν μπορεί να είναι αποτέλεσμα τραυματισμού ή κάποιου παθολογικού προβλήματος. Ωστόσο, υπάρχουν ορισμένα σημάδια- κάποια από τα οποία είναι πιο εμφανή σε σχέση με άλλα, που μπορούν να μας βοηθήσουν να καταλάβουμε εάν ο σκύλος μας πονάει ή όχι. Ο πόνος ενός σκύλου μπορεί να γίνει εμφανής μέσω σωματικών συμπτωμάτων, αλλαγών στη συμπεριφορά του ή μέσω κινητικών προβλημάτων.

1. Αντικοινωνική ή επιθετική συμπεριφορά

Εάν ο σκύλος σας σταματήσει να τρέχει για να σας υποδεχτεί στην πόρτα ή προσπαθεί να αποφύγει τη σωματική επαφή ή ακόμα εάν παρουσιάζει επιθετικές τάσεις, τότε ίσως θα πρέπει να αρχίσετε να ανησυχείτε. Εάν ο σκύλος σας κρύβεται ή μοιάζει να είναι ασυνήθιστα αντικοινωνικός, θα μπορούσε να είναι ένδειξη ότι πονάει.

2. Αλλαγές στις διατροφικές συνήθειες και στον ύπνο

Τα σκυλιά που πονούν συχνά κοιμούνται περισσότερο. Με αυτό τον τρόπο προσπαθούν να θεραπευτούν. Επίσης, μπορεί να είναι δύσκολο για αυτά να μετακινηθούν και να είναι δραστήρια. Η απώλεια της όρεξης και οι αισθητές διαφορές στην ποσότητα του νερού που καταναλώνουν αποτελούν συνηθισμένα συμπτώματα. Επίσης, η δυσκολία στο φαγητό μπορεί να υποδηλώνει οδοντικό πόνο.

3. Γαβγίζουν περισσότερο από το συνηθισμένο

Τα σκυλιά που βιώνουν πόνο τείνουν να γαβγίζουν περισσότερο και να είναι πιο ανήσυχα. Το υπερβολικό γάβγισμα, τα ουρλιαχτά ή και το γρύλισμα μπορεί να αποτελούν τον τρόπο που ο σκύλος σας σάς «λέει» πως κάτι δεν πάει καλά.  Η ανησυχία είναι μία ακόμη ένδειξη πόνου. Ο σκύλος σας μπορεί να βηματίζει επανειλημμένα εμπρός και πίσω, να δυσκολεύεται να βολευτεί ή να κοιμάται πολύ λιγότερο.

4. Υπερβολική περιποίηση

Εάν το κατοικίδιό σας γλείφει τα πόδια του συνεχώς, είναι πιθανό να προσπαθεί να ηρεμήσει. Όταν ένας σκύλος πληγώνεται, το πρώτο πράγμα που κάνει βάσει ενστίκτου είναι να καθαρίζει και να φροντίζει την πληγή, γλείφοντάς την. Οι εξωτερικές πληγές είναι πιο εμφανείς, ωστόσο, μερικές φορές ο πόνος μπορεί να είναι εσωτερικός.

5. Βαρύ λαχάνιασμα ή αλλοιωμένη αναπνοή

Το λαχάνιασμα είναι φυσιολογικό. Ωστόσο, ένας σκύλος που λαχανιάζει βαριά, παρόλο που δεν ασκείται αποτελεί ένα προειδοποιητικό σημάδι.

6. Θέματα κινητικότητας

Εάν ο σκύλος σας δυσκολεύεται να κινηθεί ή κουτσαίνει, μπορεί να σημαίνει πως έχει τραυματιστεί, πονάει ή ότι μπορεί να έχει ακόμα και αρθρίτιδα. Ο σκύλος σας μπορεί να είναι απρόθυμος να ανέβει τις σκάλες ή να σηκώνεται με αργές κινήσεις.

7. Αλλαγές στο σώμα και τη στάση

Εάν παρατηρήσετε οίδημα στις πατούσες, στα πόδια ή και στο πρόσωπο είναι σημάδι πόνου που θα μπορούσε να έχει προκληθεί από φλεγμονή, μόλυνση ή ακόμα και από καρκίνο. Όταν πονάνε, μερικά σκυλιά αποκτούν μια πολύ άκαμπτη και καμπουριασμένη στάση, ενώ άλλα παίρνουν τη στάση «προσευχής» με τα μπροστινά τους πόδια στο έδαφος και το πίσω μέρος του σώματός τους στον αέρα.  Τα σκυλιά που συμπεριφέρονται με αυτό τον τρόπο συχνά υποφέρουν από κοιλιακό άλγος.

8. Έντονο τρέμουλο & ρίγος

Μην υποθέτετε ότι το τρέμουλο ή το ρίγος είναι σημάδια ότι ο σκύλος σας απλώς κρυώνει. Και τα δύο μπορεί να αποτελούν σημάδια πόνου ή σύμπτωμα κάτι πιο σοβαρού όπως δηλητηρίασης, παγκρεατίτιδας ή νεφρικής νόσου. Τα σκυλιά που έχουν καταναλώσει για παράδειγμα μεγάλες ποσότητες σοκολάτας συχνά υποφέρουν από έντονο μυϊκό τρόμο.

Τι πρέπει να κάνετε;

Εάν νομίζετε πως ο σκύλος σας υποφέρει, να ξέρετε πως υπάρχουν πολλά διαφορετικά πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να τον βοηθήσετε να αισθανθεί καλύτερα. Εάν το κατοικίδιό σας δείχνει μόνο σημάδια πόνου κατά τη διάρκεια μιας δραστηριότητας, αποφύγετέ τη, μέχρι να μπορέσετε να μιλήσετε με τον κτηνίατρό σας. Επίσης, μπορείτε να κρατήσετε αρχείο με τα σημάδια που παρατηρείτε, έτσι ώστε να μπορέσετε να δώσετε στον κτηνίατρο μία πιο ολοκληρωμένη εικόνα της κατάστασης του σκύλου σας.

Εάν τα συμπτώματα συνεχίσουν και γίνουν μάλιστα και πιο έντονα, θα πρέπει να προγραμματίσετε άμεσα ένα ραντεβού με τον κτηνίατρό σας. Ο κτηνίατρος θα πραγματοποιήσει κλινική εξέταση και να προχωρήσει σε ορισμένες διαγνωστικές εξετάσεις με σκοπό να εντοπίσει το παθολογικό αίτιο της κατάστασης, όπως για παράδειγμα αιματολογικές εξετάσεις, ακτινογραφίες, υπερηχογράφημα κλπ.

Τηλέφωνο: 210 66 40 552 – 3 | Email: info@attikovet.gr