Υποφέρουν οι γάτες από άσθμα;

article 13

Τι συμβαίνει εάν η γάτα μας υποφέρει από άσθμα; Είναι αυτό δυνατό; Πώς μπορούμε να το καταλάβουμε, τι εξετάσεις χρειάζονται και ποια είναι η θεραπεία;

Σας έχει τύχει να ανέβετε με ταχύτητα μια σκάλα και τη στιγμή που θα φτάσετε στην κορυφή να μην μπορείτε να πάρετε ανάσα; ‘Η κάποια άλλη στιγμή, σας έχουν αγκαλιάσει τόσο σφιχτά που να μην μπορείτε να αναπνεύσετε; Αυτό ακριβώς αισθάνεται και η γάτα σας, αυτό δηλαδή το σφίξιμο και την αδυναμία αναπνοής, στην περίπτωση που υποφέρει από άσθμα.

Είναι σημαντικό να κατανοήσετε τα αίτια και τα συμπτώματα του άσθματος, καθώς μόνο έτσι θα μπορέσετε να διαχειριστείτε την κατάσταση και να κρατήσετε τη γάτα σας όσο το δυνατόν πιο υγιή.

Τι είναι το άσθμα της γάτας;

Το άσθμα της γάτας αποτελεί μια αναπνευστική πάθηση που προκαλείται από μια αλλεργική αντίδραση σε εισπνεόμενα αλλεργιογόνα, σωματίδια δηλαδή που διεγείρουν το ανοσοποιητικό της γάτας, επηρεάζοντας το αναπνευστικό της σύστημα. Όταν η γάτα σας εκτίθεται σε ένα αλλεργιογόνο, αυτό μπορεί να προκαλέσει μια αλυσιδωτή αντίδραση γεγονότων.

Οι αεραγωγοί είναι γεμάτοι με αρκετούς διαφορετικούς τύπους ανοσοκυττάρων. Αυτά τα κύτταρα προκαλούν την παραγωγή ουσιών, οι οποίες δημιουργούν φλεγμονή στους αεραγωγούς. Οι αεραγωγοί ερεθίζονται, διογκώνονται και συστέλλονται. Στη συνέχεια, η βλέννα συσσωρεύεται στους στενούς αεραγωγούς. Το αποτέλεσμα είναι περιορισμένη κίνηση του αέρα μέσω των πνευμόνων, η οποία προκαλεί δυσκολία στην αναπνοή, δηλαδή μια κρίση άσθματος.

Τι προκαλεί μια κρίση άσθματος σε μία γάτα;

Το να γνωρίζετε τι προκαλεί την κρίση άσθματος της γάτας σας είναι κρίσιμο για τη μείωση της συχνότητας και της σοβαρότητας των κρίσεων. Για να προσδιορίσετε τα ερεθίσματα της γάτας σας, κρατήστε ένα ημερολόγιο για το πότε συμβαίνουν οι κρίσεις (ημερομηνία και ώρα), τη σοβαρότητα της κρίσης και τη θεραπεία που παρείχατε.

Στους «ύποπτους» παράγοντες περιλαμβάνονται:

• Σκόνη, ειδικά από τα απορρίμματα γάτας
  • Ακάρεα σκόνης
  • Γύρη
  • Χόρτα και ζιζάνια
  • Καπνός (τζάκια, ξυλόσομπες, κεριά)
  • Μούχλα
  • Προϊόντα οικιακού καθαρισμού
  • Σπρέι αεροζόλ
  • Αποσμητικά χώρου
  • Μαλακτικά υφασμάτων
  • Αρώματα
  • Αποσμητικές σκόνες χαλιών
  • Ορισμένα τρόφιμα

Ποια είναι τα συμπτώματα του άσθματος;

Μια κρίση άσθματος είναι τόσο τρομακτική για τη γάτα σας όσο και για εσάς. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο είναι ζωτικής σημασίας να αναγνωρίζετε τα συμπτώματα, ώστε να μπορείτε να αναλάβετε δράση.

Πολλοί ιδιοκτήτες γατών αισθάνονται ότι μια κρίση άσθματος μοιάζει σαν η γάτα τους να προσπαθεί να κάνει εμετό λόγω των ομοιοτήτων στη στάση του σώματος. Ιδιαίτερα εάν η γάτα σας έχει αλλεργίες ή άσθμα, είναι σημαντικό να γνωρίζετε ποια σημάδια να αναζητήσετε. Κατά τη διάρκεια μιας κρίσης, οι γάτες εκτείνουν το λαιμό τους και μπαίνουν σε μια καμπουριασμένη θέση κοντά στο έδαφος. Τα πλευρά της γάτας σας μπορεί να κινούνται μέσα και έξω γρήγορα, καθώς προσπαθούν να αναπνεύσουν. Συχνά, συρίζουν, βήχουν και πιθανώς βγάζουν σάλια.

Κάθε φορά που η γάτα σας έχει προβλήματα αναπνοής ή παρατηρήσετε ότι παίρνει περισσότερες από 40 αναπνοές ανά λεπτό, ενώ ξεκουράζεται ή κοιμάται, αναζητήστε αμέσως κτηνιατρική φροντίδα. Ο φυσιολογικός αναπνευστικός ρυθμός των γατών είναι 24 έως 30 αναπνοές ανά λεπτό.

Άλλα συνηθισμένα συμπτώματα είναι:

• Ταχεία αναπνοή ή αυξημένη προσπάθεια αναπνοής
  • Αναπνοή με ανοιχτό στόμα
  • Συριγμός
  • Συνεχής βήχας
  • Φίμωμα
  • Συχνή κατάποση
  • Γουργουρίσματα από το λαιμό
  • Παραγωγή αφρώδους βλέννας κατά τον βήχα
  • Μπλε χείλη και ούλα
  • Αδυναμία και λήθαργος
  • Ανοιγμένα ρουθούνια κατά την αναπνοή

Πώς διαγιγνώσκεται το άσθμα της γάτας;

Δεν υπάρχει κανένα τεστ που να μπορεί να γίνει για τη διάγνωση του άσθματος. Η διάγνωση απαιτεί τον αποκλεισμό άλλων ιατρικών καταστάσεων που προκαλούν αναπνευστικά συμπτώματα.

Τηλέφωνο: 210 66 40 552 – 3 | Email: [email protected]